РОЗВИВАЄМО РАЗОМ ХУДОЖНЮ ТВОРЧІСТЬ У ДІТЕЙ

07.Жов.2019
РОЗВИВАЄМО РАЗОМ ХУДОЖНЮ ТВОРЧІСТЬ У ДІТЕЙ

Дитяча художня творчість – це свідоме відображення дитиною навколишньої дійсності на основі накопиченого і переробленого їй досвіду, як здатність створити образ і висловити своє ставлення до нього.

В. М. Шацька

Поняття «творчість» визначається як діяльність, в результаті якої дитина створює нове, оригінальне, проявляючи уяву, реалізуючи свій задум.

Для розвитку дитячої художньої творчості необхідне створення відповідних умов, засвоєння дітьми художнього досвіду, навчання прийомам творчої роботи.

Дитяча творчість грунтується на наслідування, яке служить важливим фактором розвитку дитини, зокрема його художніх здібностей. Завдання педагога – спираючись на схильність дітей до наслідування, прищеплювати їм навички та вміння, без яких неможлива творча діяльність, виховувати у них самостійність, формувати критичне мислення.

Для формування творчості в ліпленні, малюванні, аплікації велике значення має взаємодія художнього слова. З дітьми проводяться бесіди, які допомагають звернути увагу на головне, вчать дітей емоційно сприймати художній образ.

Але одним з важливих умов формування нової людини є естетичне виховання, яке передбачає розвиток здатності сприймати прекрасне в природі, мистецтві, навколишньої дійсності, пробудження у дітей естетичних почуттів, формування естетичного смаку, а також умінь і навичок у творчій діяльності. Естетичне виховання в дитячому садку та вдома створює передумови для подальшого повноцінного художнього розвитку кожної дитини, в тому числі для формування образотворчого творчості.

Важливим засобом творчого розвитку дітей є художня діяльність (малювання, ліплення, аплікація). Вона дозволяє дітям висловити в малюнках, в ліпленні, аплікаціях своє уявлення про навколишній світ, розуміння його і ставлення до нього.

А. Н. Ткаченко у своїй роботі «Формування самостійної художньої діяльності дітей дошкільного віку …» виділила в роботі з розвитку образотворчого творчості дітей 3 етапи:

  1. Взаємодія дитини з зовнішнім середовищем (тут відбувається активний розвиток психічних процесів, в тому числі і уяви – основи творчості);
  2. Власна творчість дітей (повинні створюватися умови, обстановка, при яких би виникла дитяча творчість);
  3. Взаємодія дитини з його готовою продукцією.

Заняття ліпленням завжди викликають у дітей великий інтерес. Ліплення благотворно впливає на:

  • розвиток дрібної моторики (удосконалюються дрібні рухи пальчиків, що, в свою чергу, впливає на розвиток мови і мислення);
  • нервову систему в цілому (збудливим, гучним і активним дітям часто рекомендують займатися ліпленням);
  • розвиток психічних процесів (відчуття, сприйняття, уявлення, пам’ять, уява);
  • розвиток уміння фантазувати;
  • розвиток ініціативи, інтересу, бажання до творчості;
  • розвиток базисних умінь ліплення;
  • розвиток художніх здібностей і художньої творчості.

Але ще, говорячи про умови, що сприяють розвитку творчості дітей, потрібно сказати про те, що не можна допускати, якщо Ви хочете, щоб Ваша дитина творила.

  • Не можна байдуже ставитися до будь-якого творчості дітей або висміювати його;
  • Не можна критикувати дитячі малюнки, вироби, порівнюючи результати творчості з результатами інших дітей і дорослих;
  • Не можна оцінювати дитину – необхідно давати оцінку дії її діяльності;
  • Не можна нав’язувати дитині свої почуття в сприйнятті світу, розумінні мистецтва. Дитина має право на власну думку;
  • Не можна принижувати гідність дитини. Роблячи зауваження, необхідно звернути увагу на кращій результат в минулій  діяльності з надією на успішну діяльність в майбутньому;
  • Не можна викидати дитячі малюнки, особливо в їх присутності, тим більше використовувати їх не за призначенням.

Вже давно психологи і педагоги одноголосно стверджують, що спільна творчість дітей і батьків формує хороші довірчі відносини між ними, робить позитивний вплив на розвиток дитини і привчає його співпрацювати. Творчий процес стимулює всебічний розвиток вашого малюка. Удосконалюються моторні навички, формується уява, розкривається творчий потенціал. Крім цього спільна творча діяльність – цікаве і захоплююче проведення часу.

А. А. Волкова писала: «Виховання творчості – різнобічний і складний вплив на дитину. Ми бачили, що в творчій діяльності дорослих беруть участь розум (знання, мислення, уява, характер (сміливість, наполегливість, почуття (любов до краси, захоплення чином, думкою). Це ж боку особистості ми повинні виховувати і у дитини для того, щоб успішніше розвивати в ній творчість. Збагатити розум дитини різноманітними уявленнями, деякими знаннями – означає дати багату поживу для творчості. Навчити дітей уважно придивлятися, бути спостережливими – означає зробити їх подання ясними, більш повними.Це допоможе дітям яскравіше відтворювати в своїй творчості бачене ними ».

error: Content is protected !!